Podpora rodičů a škol

Rodičům nabízíme:

  • Pravidelná online setkání
  • Workshopy na téma Rodiče ve škole online i osobně, dle domluvy (viz níže)
  • Konzultace k zapojení rodičů do života školy online i osobně, dle domluvy

Pokud máte zájem o provázení v tématu zapojení rodičů do života školy, neváhejte se nám ozvat na telefonním čísle 739 099 789, nebo na emailu jsme@unierodicu.cz. Můžete také vyplnit následující formulář.

Pedagogickým týmům nabízíme:

  • Workshopy zaměřené na komunikaci a spolupráci s rodiči (viz níže), dle domluvy
  • Konzultace týkající se komunikace s spolupráce s rodiči
  • Možnost propojení s dalšími školami – sdílení, inspirace
  • Facilitace setkání
  • Práce s rodiči u vás ve škole

Pokud máte zájem o některou z nabízených služeb, neváhejte se nám ozvat na telefonním čísle 739 099 789, nebo na emailu jsme@unierodicu.cz.

Workshop pro rodiče:

Rodiče ve škole

Ve školách, které s rodiči pravidelně komunikují, kde učitelé dávají rodičům a dětem pravidelnou zpětnou vazbu a kde rodiče jsou vnímáni jako rovnocenní partneři při vzdělávání dětí, jsou děti i rodiče spokojenější.

Na workshopu Rodiče ve škole společně otevřeme tato témata a budeme hledat odpovědi na otázky, které vás k nim napadnou:

  • Proč je otevřená komunikace základem dobrého vztahu mezi rodinou a školou?
  • Přemýšlíte, jak byste se mohli více zapojit do života školy, kterou navštěvují vaše děti?
  • Chtěli byste jako rodiče nabídnout škole podporu a uvítáte praktické tipy, jak na to?
  • Co může taková spolupráce přinést dětem, škole i vám, rodičům?

 Délka workshopu – 2 hodiny, online i osobně.

Workshop pro pedagogické týmy:

Rodiče ve škole

Ve školách, které s rodiči pravidelně komunikují, kde učitelé dávají rodičům a dětem pravidelnou zpětnou vazbu a rodiče jsou vnímáni jako rovnocenní partneři při vzdělávání dětí, jsou děti i rodiče spokojenější, a pokud jsou dobře nastavena pravidla a hranice, jsou spokojení i učitelé.

Na workshopu Rodiče ve škole společně otevřeme tato témata a budeme hledat odpovědi na otázky, které vás k nim napadnou:

  • Proč je otevřená komunikace základem dobrého vztahu mezi rodinou a školou?
  • Jak více zapojit do života školy rodiče?
  • Jak přizvat rodiče ke spolupráci – praktické tipy, jak na to? Co může taková spolupráce přinést škole, dětem i rodičům?

Délka workshopu – 4 vyučovací hodiny.

Workshop pro pedagogické týmy:

Sám sobě oporou a parťákem

„Nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá.“ Slova českého klasika otevírají velké téma ocenění a sebepodpory. Pedagogové musí čelit řadě výzev, náročných situací a tlaků z různých stran. Není výjimkou, že množství energie vydané ve škole se nedaří dostatečně doplňovat. Proto nabízíme čas k zastavení a hledání cest, jak podpořit sebe sama.

Délka workshopu – 6 vyučovacích hodin.

 

Workshop pro pedagogické týmy:

Náročný rodič ve škole

Škola je místem, kde se potkává různost a jedinečnost, ať už v osobách žáků, pracovníků školy, či rodičů. Co ale s tím, když musím spolupracovat s rodičem, se kterým je to pro mě pěkná dřina? Přijměte pozvání k prozkoumání tématu “náročný rodič” a řešení konfliktu.

Délka workshopu – 8 vyučovacích hodin.

UKRAJINA – Jak mluvit s dětmi o válce a podpořit jejich duševní zdraví?

Poslední dva roky znamenají ohromný nápor na duševní zdraví dětí. Dlouhá covidová omezení, s tím související vyčlenění dětí z kolektivu, oslabení jejich sociálních vazeb, omezená možnost trávit volný čas smysluplně, nepředvídatelnost, mnohdy strach o sebe nebo své blízké, to vše se podepsalo na zvyšujícím se výskytu duševních obtíží u dětí. 

V posledních týdnech se přidává další zátěž, a to válka na Ukrajině. Na děti se valí spousta informací, které se učí nějak zpracovávat, mohou zažívat pocity bezmoci, strachu, cítit vztek. Potkávají se s ukrajinskými spolužáky, my se potkáváme s ukrajinskými rodiči a hledáme cestu, jak pomoci, jak spolu žít a trávit čas.

My vám v tuto chvíli nabízíme informace a materiály od řady neziskových organizací, které vám mohou usnadnit komunikaci s dětmi na téma války na Ukrajině téma a péči o jejich duševní zdraví.

Všichni si v kapse nosíme schopnost aspoň trochu se domluvit s dětmi i dospělými, kteří přicházejí z Ukrajiny. Nevěříte? Barča z Prototýpků v tomto videu představuje funkce překladače Google, který je zdarma a po pár kliknutích ho můžete mít v mobilu.

Nabídka odborné pomoci rodičům i učitelům zdarma

kontakty na odborníky, se kterými se můžete poradit

  • jak s dětmi komunikovat válku;
  • jak pomoci dítěti zvládat stres a emoce, které v něm válka vyvolává;
  • jak přistoupit k řešení problémů, které mohou vznikat v třídních kolektivech mezi žáky ukrajinské, ruské i české národnosti.

Záznam webináře Jak s dětmi mluvit o válce

Záznam webináře Strach z války – jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid

Vytisknout na tvrdší papír, rozstříhat, sbalit do kabelky či batohu a věnovat ukrajinským dětem, které se díky tomu mohou naučit první čeká slovíčka. Nebo si spolu pexeso rovnou zahrajte a učte se společně.

Lidé z Eduzměny Kutnohorsko připravili skvělý rozcestník materiálů a informací pro školy, ale inspiraci tu můžete najít i vy, rodiče.  

JAKÉ AKCE JSME PRO VÁS PŘIPRAVOVALI V LETECH 2019 – 2021? 
Novější akce najdete v sekci Akce
Jak to zvládnout a nezbláznit se? – online setkání 17. 3. 2021
Dlouhodobá pandemie a opakované uzavření škol negativně dopadá na celou společnost. Nejhůře ale na děti a jejich rodiny. Jak to všechno zvládnout? Proč je důležité pečovat o svůj vlastní wellbeing a duševní zdraví? Jak vhodně reagovat na specifické potřeby našich dětí, pro které je současný stav plný nejistoty a ztráty sociálních kontaktů mnohdy náročnější než pro nás dospělé?
 
Odpovědi na tyto otázky jsme hledali společně s Lenkou Felcmanovou, která se tématu snižování stresu s podpoře wellbeingu věnuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, v ČOSIVu, Eduzměně a v rámci projektu Partnerství 2030+.
Jak se mohou rodiče aktivně zapojit do života školy? – online setkání 9. 2. 2021
Na webináři s MgA. Janou Neumajerovou (místopředsedkyní rodičovského spolku Montessori cesta, z.s.), jsme si povídali o těchto tématech:
► Vnímáte otevřenou komunikaci jako základ dobrého vztahu mezi rodinou a školou?
► Přemýšlíte, jak byste se mohli více zapojit do života školy, kterou navštěvují vaše děti?
► Chtěli byste jako učitelé přizvat rodiče ke spolupráci a uvítáte praktické tipy, jak na to?
► Co může taková spolupráce přinést dětem, škole i rodičům?
 
Co jste si z našeho online setkání mohli odnést?
📍 inspiraci pro partnerskou komunikaci mezi rodinou a školou
📍 tipy, na koho se obracet, když jako rodiče řešíte konkrétní situaci ve škole
📍 představíme si základní informace o založení, fungování a financování rodičovského spolku a možnosti plynoucí z jeho založení
📍 ukážeme si příklady akcí, díky kterým se daří vtahovat rodiče do života školy – jaký to může mít přínos pro děti, školu i širší komunitu, jejíž jste součástí?
Jak na učení s Terénní učitelkou – #3 společné sdílení: Efektivní, promyšlené, příjemné učení – online setkání 14. 12. 2020

Workshop “Společné sdílení: Efektivní, promyšlené, příjemné učení” je posledním workshopem ze série workshopů, které se zabývaly tématem učení v této nelehké koronavirové době.

Témata, která jsme s Terénní učitelkou řešili:

Plánování – rozvržení učení
Propojení reálného života s učením
Spolupráce rodina a škola
Hodnocení dětí po návratu do škol
Zpětná vazba – přestaňme nadávat a pojďme si říct, co potřebujeme

Jak na učení s Terénní učitelkou – #2 společné sdílení: Když se učení nedaří, jaké máme možnosti? – on line setkání 30. 11. 2020

Workshop “Společné sdílení: Když se učení nedaří – jaké máme možnosti?” je druhým workshopem ze série 3 na sebe navazujících workshopů, které se budou zabývat tématem učení v této nelehké koronavirové době.

Témata, která se budou s Terénní učitelkou řešit:
👉 Pojmenování problému
👉 Komunikace
👉 Spolupráce rodina a škola
👉 Zpětná vazba – přestaňme nadávat a pojďme si říct, co potřebujeme

Jak na učení s Terénní učitelkou – #1 společné sdílení: Co se daří nedaří v učení v corona době – on line setkání 16. 11. 2020

Workshop “Společné sdílení: Co se daří – nedaří v učení v corona době” je prvním workshopem ze série 3 na sebe navzájem navazujících workshopů, které se zabývají tématem učení v době koronavirové krize.

Nebojte se cestovat s dětmi i v době koronaviru – online setkání 18. 5. 2020

O tom, proč cestovat s dětmi, jsme se bavili s fotografem a cestovatelem Tomášem Hájkem z Objevíme svět. Na webináři zazněla spousta tipů – od toho, jak se sbalit, proč vyměnit auto třeba za vlak nebo kolo, až po konkrétní hry a aplikace, které vám společné cesty s dětmi hodně usnadní. 

Jak shrnou celou hodinku do jedné věty? „Cestujte s dětmi. Je to snadné. Fakt!“ Pokud chcete vědět víc, mrkněte na záznam na YT kanále Objevíme svět

Zároveň si můžete stáhnout hry do auta, kvízy, checklisty, nebo seznamy na balení. Je toho spousta a pokud se s dětmi v nejbližší době někam chystáte, rozhodně se nechte inspirovat!

Jak tvořit s dětmi hravě, radostně a s respektem – online setkání 11. 5. 2020

O tom jsme si povídali s lektorkou a arteterapeutkou Radkou Rubešovou

„Mým největším přáním je, aby se děti nebály svobodně tvořit a rodiče nebo pedagogové od nich neočekávali perfektní výsledek. Jsem přesvědčená, že důležitější je samotný proces tvorby a radost, kterou dětem objevování výtvarného světa přináší.“

Co všechno na webináři zaznělo?
🎨 Inspiraci pro rodiče, kterak nahlížet na domácí tvoření s dětmi trochu jinak.
🎨 Jak děti podpořit, když se jim nechce tvořit, chybí jim chuť a jsou příliš sebekritické?
🎨 Jak si tvoření společně užít v hravosti, radosti, svobodě a vzájemném respektu?
🎨 Jak využít dostupné materiály a nemuset utratit majlant?

Rodiče a děti v době (korona)krize – online setkání, 4. 5. 2020

Protože období koronakrize je pro děti i rodiče plné výzev, se kterými není jednoduché se vyrovnat, pozvali jsme psycholožkou Zuzanou Masopustovou, Ph.D.

O čem jsme se společně bavili:
📌Proč se Zuzana věnuje poradenství pro rodiče?
📌Jak mohou rodiče pomoci svým dětem zvládat současnou situaci?
📌Co vás jako rodiče nejpalčivěji trápí a co právě nyní – v době světové pandemie – musíte nejčastěji řešit?

🆘 Prostor pro vaše dotazy…

S dětmi do hor – online setkání 27. 4. 2020

Cestujete rádi? Lákají vás hory? Pokud ano, určitě jste si nenechali ujít rozhovor s Maruškou Lollok Klementovou alias Děvče z hor

Povídali jsme si o tom, jak skloubit mateřství, průvodcovství, partnerský život i čas na sebe.

Na co jste se Marušky ptali?
📌Proč se toulat po horách právě s ní a přibrat k tomu i děti?
📌Jak můžeme jako rodiče podpořit děti v touze po cestování?
📌Co zvládnou děti – v jakém věku, v jakém terénu?
📌Jak s dětmi začít cestovat a nebát se?
📌A lze s dětmi cestovat kamkoliv?

Jak se vyrábí prototýpci – online setkání 14. 4. 2020

Veronika Šancová z Prototýpci si pro nás připravila workshop o tvoření a dětské kreativitě. 

Workshop “JAK SE VYRÁBÍ PROTOTÝPCI” je ochutnávkou jednoduchých, nízkonákladových a zábavných aktivit, které u dětí rozvíjí designérské a na problém orientované myšlení. Velmi prakticky si ukážeme, jak u dětí bez ohledu na věk využívat realitu, která je obklopuje a jak kultivovat jejich schopnost uchopit vlastní nápad (třeba i s pomocí zjednodušeného Lean Canvas).

Otázky, na které lektorka nabídla odpovědi:
📌Jak moc je a bude kreativita (podnikavost) pro život důležitá?
📌Jak ji můžeme jako rodiče podpořit?
📌Co zvládnou děti v kterém věku?
📌Jak vnést smysluplnost i do digitálních technologií?
📌A lze s dětmi podnikat?

Život v digitální domácnosti – online setkání 1. 4. 2020

Na online besedě s Janem Kršňákem z Digiděti jsme se věnovali hlavně tématu „digitalizovaná škola“, které nás přivedlo k digitální domácnosti a otevřelo spoustu otázek.

Už nějakou dobu se digitalizujeme. V současné situaci to ovšem nabralo na rychlosti. S druhými se stýkáme častěji online než naživo. Naše děti tráví hodiny před obrazovkami a hrají počítačovou hru na školní docházku. Pro učitele, děti i rodiče je to zcela nová a nepředvídatelná situace.

📌Jak se s ní vypořádat?
📌Jak zůstat klidnými ve složitě neklidných časech, jež právě začaly?
📌Hltáme zprávy z internetu, čteme, posloucháme, snažíme se to pochopit. Ale co když není vůbec možné utvořit si celkový obraz situace?
📌Jak se žije s neporozuměním a nejistotou?

Proč by rodiče měli mluvit do vzdělání?

Protože do škol posílají svoje děti. Rodiče by měli být považováni za partnery, kterým na vzdělávání vlastních dětí záleží. Chceme, aby komunikace mezi školou a rodiči probíhala otevřeně, aby rodiče věděli, jak získat potřebné informace, a mohli se podílet na řešení problémů, na než jejich děti ve škole narazí.

Respektujeme aktuální stav českého školství a problémy, s nimiž se potýká a víme, že se týká celé společnosti. Naším cílem ovšem není okamžitá systémová změna. Chceme spíše podpořit rodiče a drobnými krůčky přispět k tomu, aby se děti mohly vzdělávat smysluplně a s radostí. Učitelům a školám chceme jejich práci usnadnit, nikoliv znepříjemnit. Záleží nám na kultivaci komunikace a budování důvěry. Rodiče chápeme jako partnera, na kterém leží největší zodpovědnost za rozvoj vlastního dítěte. Jeho úlohou však není školu kontrolovat, ale zajímat se o vzdělávání a aktivně se do něj zapojovat.

Scroll to top