Když jsou děti v pohodě, učí se jim mnohem líp

Děti, stejně jako dospělí, reagují na stres různě – někdy se rozzlobí, jindy se stáhnou a někdy by nás ani nenapadlo, že je rozruší pro nás naprostá banalita. Když ovšem (jako děti i dospělí) čelíme stresu, tak naše tělo automaticky přesměruje pozornost na původce „ohrožení“ a ve chvílích rozrušení se tedy učíme hůře novým věcem. Často je až nemožné si něco zapamatovat nebo se nad něčím v takových chvílích zamyslet…

Na webináři si ukážeme nejen proč a jak reagují děti na stres, ale také jak stresovým situacím předcházet, a když už se jim nevyhneme, tak jak co nejlépe situaci zklidnit a přejít opět do klidu, který umožní efektivnější učení.

Lektorka Anna Kubíčková je členkou expertního týmu České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) a působí na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V roce 2019 a 2020 absolvovala výzkumné pobyty ve Velké Británii, USA a Kanadě, kde se zajímala o přístupy k chování dětí podporující duševní zdraví a vzdělávání. V ČOSIV koordinuje projekt Škola pomáhá ohroženým dětem, který se zaměřuje na pilotní implementaci Pozitivní podpory chování PBIS v ČR (www.pbiscr.cz).

Kdy: od 17 hodin

Kde: online, odkaz k připojení Vám zašleme na email

 

Scroll to top